<
26.kolo
>
    #KlubZSB
    1AC Sparta Praha2557:2063
    2SK Slavia Praha2553:1762
    3FC Viktoria Plzeň2561:2954
    41.FC Slovácko2534:2939
    5FC Baník Ostrava2534:2837
    6FK Mladá Boleslav2542:3936
    7SK Sigma Olomouc2534:3433
    8FK Teplice2526:2932
    9FC Slovan Liberec2535:3932
    10FK Jablonec2532:3828
    11Bohemians Praha 19052522:3328
    12FC Hradec Králové2527:3527
    13FK Pardubice2523:3623
    14FC Zlín2530:5420
    15MFK Karviná2525:4719
    16SK Dynamo České Budějovice2526:5418

    Už v pátek znovu na FORTUNA:LIGU!

    Ligová přestávka je u konce a fotbalový kolotoč FORTUNA:LIGY se rozjede na plné obrátky už v pátek úvodním zápasem v Jablonci. Loňská novinka v podobě nadstavbové části FINÁLE FORTUNA:LIGY se nemění a nový mistr bude proto znám po odehrání 35 utkání na konci května 2020.

    Vlastimil Vacek
    Už v pátek znovu na FORTUNA:LIGU!

    O čelo se jistě porvou znovu kvalitně posílená mužstva top trojky, která navíc udržela své hvězdné opory. Všech šestnáct týmů je ale připraveno na dramatický boj na všech frontách. „Nový herní model v minulém ročníku ukázal, že prakticky neexistuje klidný střed tabulky. Očekávám, že mužstva půjdou do sezóny připravena a oproti minulému ročníku už budou vědět, co herní model s nadstavbou obnáší,“ řekl před startem sezóny Dušan Svoboda, předseda Ligové fotbalové asociace. Podzimní část FORTUNA:LIGY přinese nezvyklých dvacet ligových kol se začátkem o týden dříve, než bylo obvyklé. „Termínovou listinu si schválily všechny profesionální kluby s tím, že důležitým efektem má být připravenost a rozehranost českých zástupců v předkolech evropských pohárů během léta,“ podotkl Svoboda k diskuzím na téma termínové listiny.

    Důležitým faktorem pro organizaci profesionálních soutěží je z pohledu Ligové fotbalové asociace stabilita ligových partnerů. „Bez nich si ligový fotbal dnes nedovedeme představit a patří jim velký dík. Jsem rád, že se nám daří upevňovat vztahy s generálním partnerem Fortunou i dalšími partnery kolem ligy a můžeme se spolehnout na stabilní partnerský pool, který do budoucna ještě chceme dále doplňovat,“ slíbil Dušan Svoboda pevné obchodní zázemí pro ligový fotbal.

    David Vaněk, generální ředitel sázkové kanceláře Fortuna, která je titulárním partnerem obou profesionálních soutěží, na vzájemné spolupráci oceňuje zejména interakci s fanoušky, na kterou se firma zaměří i v budoucnu. „V prvním ročníku FORTUNA:LIGY jsme se intenzivně koncentrovali na fanoušky a získali jsme řadu zkušeností, ať už přímo na stadionech nebo v online prostředí, na které budeme navazovat i v nové sezoně. V té minulé liga představila několik zásadních novinek a my věříme, že je fotbalová veřejnost, byť třeba s určitým odstupem, přijme a ocení. Premiéra nadstavby nebyla i v kontextu situace v tabulce úplně ideální, nás nicméně přesvědčila, že má potenciál atraktivitu soutěže skutečně zvýšit. Letos budí lehce rozporuplné reakce některé pravidlové změny, například karty pro realizační týmy. Sázkaře ale toto téma viditelně baví, když jen včera si na prvního vyloučeného trenéra vsadilo několik set našich zákazníků. Jeden dokonce za 50 tisíc a pokud bude prvním hříšníkem Franz Straka, pak bychom na výhře vypláceli rovných čtvrt milionu,“ uvedl David Vaněk.

    Mezi již tradiční významné partnery ligy a ligových klubů patří také společnost AURES Holdings, kam patří značky AAA AUTO a Mototechna. Společnost v září zahájí čtvrtý rok partnerství s nejvyšší fotbalovou soutěží, a i díky této spolupráci prodala v loňském roce 83 000 aut, z nichž největší část tvořily vozy prodané právě v České republice. „V rámci spolupráce využíváme všechny komunikační kanály, máme nejlepší garantované pozice brandingu na stadionech, na vybraných zápasech máme naše fanzóny, naše spolupráce je viditelná i na více než 105 vozech, které lize dlouhodobě půjčujeme a spolupracujeme také s dětskými domovy, které bereme na domovská utkání klubů,“ uvedl provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček. Společnost AURES Holdings klubům a funkcionářům za dva a půl roku spolupráce postupně půjčila přes 700 aut v celkové hodnotě přes 450 miliónu korun, v rámci poločasové tipovací soutěže o výsledném skóre zápasu zapůjčila výhercům na 70 automobilů a ve Facebookových soutěžích rozdala více než 1 800 vstupenek na zápasy. „V další sezóně chceme propojit spolupráci i s dalšími velkými fotbalovými partnery. Můžete se těšit na velkou spolupráci například s Fortunou, kde budeme společně pořádat autogramiády, fotbalovou střelnici nebo další soutěže o vůz na víkend,“ dodal Vaněček.

    Česká nejvyšší soutěž se bude i v nadcházejícím ročníku držet podobného vysílacího schématu jako minulou sezónu, většina ligových kol tedy začne páteční předehrávkou, fanoušci budou chodit na FORTUNA:LIGU v sobotu i neděli a kolo zakončí jedno utkání v pondělí. Zcela všechny zápasy si fanoušci budou moci naladit na televizi O2 TV. „Naše rozhodnutí získat kompletní práva na FORTUNA:LIGU hodnotím velmi pozitivně. V uplynulé sezoně jsme odvysílali rekordních 243 přímých přenosů, podobný rozsah očekávám i v nadcházejícím ročníku. Průměrná sledovanost přesáhla 125 tisíc diváků na zápas, přičemž vůbec nejsledovanějším duelem se stalo derby Sparta – Slavia, které si v O2 TV nenechalo ujít 242 tisíc diváků. K celkovým výsledkům nám pomohla i nadstavbová část, která splnila účel a opakovaně nabídla fanouškům nejatraktivnější utkání,“ uvedl Marek Kindernay, výkonný ředitel stanice O2 TV Sport, která díky moderním technologiím umožňuje výběr ze souběžně hraných zápasů, zpětné zhlédnutí až 7 dní nebo statistický systém Tracab. Každé pondělí od 20.00 hodin bude na O2 TV Sport pokračovat také populární zábavná show TIKI-TAKA.

    K dalšímu progresu dojde také v projektu videorozhodčího, s kterým Ligová fotbalová asociace přišla před dvěma roky. „V poslední době mi přijde, že VAR řešíme v debatách více než samotný fotbal a výkony hráčů. Stále je to pouze pomocný nástroj pro rozhodčí, kteří jsou zodpovědní za svá rozhodnutí na hřišti. Jako LFA děláme maximum pro rozšíření videa na co nejvíce utkání. Pro nadcházející sezónu umíme zainvestovat prostředky na čtyři utkání z každého kola pod dohledem VAR,“ slíbil rozšíření projektu VAR na polovinu všech podzimních utkání Dušan Svoboda s tím, že na jarní polovinu sezóny se připravuje další krok v podobě pátého zápasu. Partnerem projektu videorozhodčí je už třetím rokem společnost Datart. „Být součástí projektu, který kombinuje sport a moderní technologie, nás velmi baví. Je to pro nás zajímavou zkušeností i z pohledu toho, jak na sociálních sítích komunikovat s fanoušky. Pro ně jsme nově ve spolupráci s LFA, hráči a trenéry vytvořili zábavný video seriál, u kterého si každý může vyzkoušet, jak by sporné herní situace vyhodnotil, a srovnat s rozhodnutím videorozhodčího. Videa, společně se soutěžemi o lístky na utkání, najdou fanoušci na našich sociálních sítích,“ řekla Eva Kočicová, mluvčí značky Datart.

    Ligová fotbalová asociace odprezentovala před startem FORTUNA:LIGY také svůj nový web na adrese lfafotbal.cz a odtajnila také podrobnosti obnoveného nadačního fondu Zelený život. „Rozhodli jsme se podpořit děti, které by chtěli sportovat, ale z důvodů slabších sociálních podmínek svých rodičů, k tomu mají ztížené podmínky. Nadační fond Zelený život bude přispívat takovým malým fotbalistům a fotbalistkám na výstroj, členské příspěvky nebo jiné nutné výdaje na startu jejich kariéry,“ prozradil o charitativním projektu předseda LFA Dušan Svoboda. „Do nadačního fondu nám již v minulosti přispělo několik subjektů jako třeba Tomáš Rosický částí výnosů ze vstupného ze své rozlučky, peníze tam putovali i od fanoušků z dražby kapitánských pásek na podzim minulého roku a další zajímavá aukce startuje i nyní,“ doplnil Svoboda s odkazem na dražbu unikátních hraných dresů všech vítězů Přihraj:Král asistencí z minulé sezóny. Cenné artefakty, jako jsou dresy hráčů Stocha nebo Stanciua, mohou získat fanoušci v internetové aukci, na kterou najdou cestu přes web www.zelenyzivot.org, a mohou tím přispět na dobrou věc – právě na nadační fond Zelený život.