<
20.kolo
>
    #KlubZSB
    1SK Slavia Praha1941:351
    2FC Viktoria Plzeň1934:1837
    3AC Sparta Praha1939:2632
    4FK Mladá Boleslav1937:2932
    5FK Jablonec1932:2532
    6FC Baník Ostrava1930:2330
    7SK Dynamo České Budějovice1932:2930
    81.FC Slovácko1924:2529
    9FC Slovan Liberec1930:3024
    10SK Sigma Olomouc1924:2424
    11FK Teplice1917:2822
    12Bohemians Praha 19051919:3119
    13FC Fastav Zlín1914:3018
    14Slezský FC Opava199:2914
    15MFK Karviná1913:2713
    161.FK Příbram1914:3213

    Cena Lukáše Přibyla putuje na Spartu

    Bilancování na konci soutěžního ročníku se týká nejen sportovního dění, ale už několik sezón po sobě si ocenění zaslouží jeden z prvoligových klubů, který v rámci svých marketingových a komunikačních aktivit nejlépe pracuje se svoji fanouškovskou základnou. Cena, která je pojmenovaná po oblíbeném fotbalovém činovníkovi Lukáši Přibylovi, tentokrát připadla pražské Spartě. Rozhodlo o tom hlasování odborné komise, zástupců mediálních partnerů FORTUNA:LIGY a samotných marketingových pracovníků všech klubů.

    sparta.cz
    Cena Lukáše Přibyla putuje na Spartu

    Obdobně jako v ostatních anketách LFA přidělovali hlasující třem klubům umístění na TOP třech pozicích a hodnotili jejich PR a marketingové aktivity během sezóny 2018/19. Důležitým kritériem přitom také bylo, jak se v rámci těchto aktivit dařilo klubu plnit stanovené cíle. „Jsme rádi, že se nám do projektu letos nově podařilo zapojit i odbornou veřejnost, která nám nyní tvoří osmi hlasy plnou čtvrtinu zisku možných bodů v hodnocení. Na LFA samozřejmě bedlivě sledujeme, jak si který klub vede na poli marketingu, ale teprve odborný nezaujatý nadhled nám může pomoci najít ty nejlepší. Současně si díky tomu slibujeme, že naše spolupráce především s akademickou obcí v oboru sportovního marketingu se bude do budoucna ještě prohlubovat,“ řekl k hlasování odborné komise obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.

    Zástupci FTVS v odborné komisi ve svém výběru chválili nejvíce aktivity klubů, které budily u fanoušků pozitivní emoce, bez toho, aniž by byl sledován jen klubový profit. „Z mého pohledu toto nejlépe pochopili v Plzni. Jimi prezentované aktivity jsou přímo zaměřeny na fanoušky, ať už se jedná o charitativní akce, vznik nové aplikace, chytré permanentky, kterou lze využít i v hromadné dopravě, či Selfiády,“ uvedl ve svém hodnocení vedoucí katedry managementu sportu na FTVS PhDr. Jan Šíma, Ph.D. Špatně v jeho očích nedopadl ani klub z Julisky, kterému ve svém hodnocení přisoudil druhou příčku. „Klub, který má komunikaci se svými fanoušky historicky značně ztíženou, a navíc prochází výsledkově neúspěšnou sezónou, nerezignoval na práci s fanoušky a uskutečnil v rámci svých rozpočtových možností řadu chvályhodných projektů,“ dodal Šíma.

    Zástupci generálního partnera, sázkové kanceláře Fortuna, zase ocenili, jak se se složitou situací podzimního brněnského azylu vypořádal po marketingové stránce nováček z Opavy. Hodně hlasujících chválilo práci mistrovské Slavie na poli marketingu a PR. Zmiňovány byly především projekty spojené s historií klubu včetně zřízení největšího fotbalového muzea v ČR. Těsný souboj se svým rivalem z Edenu však nakonec tentokrát v oblasti marketingu vyhrála Sparta, která se na první příčce objevila na téměř polovině hlasovacích lístků. Jako nejlepší klub v práci s fanoušky ji za uplynulou sezónu viděl i vedoucí hokejového oddělení agentury BPA Sport marketing Petr Nitsche. „Moc se mi líbilo zpracování kampaně 125 let od založení klubu a veškerá videotvorba a komunikace na sociálních médiích patří k tomu nejlepšímu mezi sportovními kluby u nás. S ohledem na nepříliš uspokojivé sportovní výsledky i jiné složité situace se snaží klub s fanoušky i médii otevřeně komunikovat. Sami máme zkušenosti s placeným členstvím a loayalty programem, proto oceňuji Sparta ID a exkluzivní klubový obsah s uvítacími balíčky,“ popsal své hodnocení Sparty Nitsche, který již několik let řídí marketingové aktivity hokejové extgraligy. „Sparta mě dále oslovila také svým Nadačním programem. Walking football nebo rozkročení do eSportu jsou další projekty, které na všech úrovních pomáhají oslovovat různé cílové skupiny tak, aby se mohly s klubem ztotožnit,“ doplnil další úspěšné aktivity Letenských Nitsche.

    Po loňském úspěchu Viktorie Plzeň tedy letos přebírá prvenství na poli marketingu v rámci klubů FORTUNA:LIGY Sparta. „Ligová fotbalová asociace se dlouhodobě snaží komunikovat s kluby v této oblasti a poskytovat jim důležitou podporu. Pravidelné workshopy nebo sdílení zkušeností napříč ligou patří mezi naše priority v oblasti vzdělání marketingových pracovníků na jednotlivých klubech první i druhé ligy. Věříme, že do budoucna bude i prestiž Ceny Lukáše Přibyla malou motivací pro kluby, aby se ještě více věnovaly práci se svými fanoušky,“ řekl Daniel Hajný z LFA.

    Konečné pořadí ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2018/2019

    1. AC Sparta Praha – 50 bodů
    2. SK Slavia Praha – 45 bodů
    3. FC Viktoria Plzeň – 28 bodů
    4. FK Dukla Praha – 21 bodů
    5. FK Teplice – 13 bodů