<
29.kolo
>
    #KlubZSB
    1SK Slavia Praha2870:2169
    2FC Viktoria Plzeň2842:2664
    3AC Sparta Praha2848:2454
    4FK Jablonec2849:2548
    5FC Baník Ostrava2836:3242
    6FC Slovan Liberec2829:2439
    7FK Mladá Boleslav2847:4238
    8SK Sigma Olomouc2834:4137
    9FC Fastav Zlín2831:3736
    10FK Teplice2832:4035
    11SFC Opava2839:4433
    121.FC Slovácko2829:4133
    13Bohemians Praha 19052827:3630
    141.FK Příbram2832:6229
    15MFK Karviná2834:5123
    16FK Dukla Praha2823:5619

    Od pátku znovu na FORTUNA:LIGU

    Pouhých 53 dní trvala historicky nejkratší zimní přestávka v dějinách českého profesionálního fotbalu. Pátečními zápasy Dukly s Baníkem a Sigmy proti Jablonci se znovu začne bojovat na fotbalových trávnících. FORTUNA:LIGU navíc čeká velmi dramatická druhá polovina sezóny s dlouho očekávanou nadstavbovou částí.

    Vlastimil Vacek / fortunaliga.cz
    Od pátku znovu na FORTUNA:LIGU

    Při pohledu na pohyby v kádrech jednotlivých klubů je patrné, že změna herního modelu už nenechala klidného nikoho ze šestnácti účastníků nejvyšší soutěže. FORTUNA:LIGA zlákala k návratu do Čech ostřílené borce ze zahraničí jako Víta Beneše (Olomouc) nebo Libora Kozáka (Liberec). Strašit obrany ze snů bude i nadále nejlepší střelec ligy Nikolaj Komličenko. Významné posily přivítaly také ambiciózní týmy ze špičky tabulky Sparta, Slavia, Baník i Plzeň.

    „Kluby už vnímají, jak důležitým faktem je umístit se v tabulce do šestého, resp. desátého místa. Tím se v lize určitě vyhneme většině utkání, ve kterých by dříve o nic nešlo. Samotná nadstavba v květnu bude potom boj o všechno, a to na obou pólech tabulky. Přinášíme do českého fotbalového prostředí novinku, která by měla zajistit vypjaté souboje v tom nejatraktivnějším období sezóny, tedy na kvalitních terénech za dobrého počasí,“ zhodnotil znovu nejzásadnější výhody změny herního formátu předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda.

    „Jsme spokojeni, jak se letošní ročník nejvyšší fotbalové ligy poprvé pod hlavičkou Fortuny rozběhl, máme radost zejména z toho, jak fanoušci přijali naše aktivity, které jsme zrealizovali přímo na stadionech i v rámci online prostředí a ve spolupráci s našimi mediálními partnery. Vedle poloviny ligy máme za sebou i úspěšná vystoupení českých klubů v evropských pohárech, to nejzajímavější nás přitom teprve čeká. Od jara, a hlavně v nadstavbové části, si slibujeme skvělou podívanou, vyprodané stadiony, a hlavně atraktivní fotbal, který bude bavit nás, stejně jako všechny fotbalové nadšence,“ říká Ondřej Šnaidauf, manažer sponzoringu sázkové kanceláře Fortuna.

    „Možná nejviditelnější aktivitou byla naše unikátní fotbalová střelnice, kterou jsme během podzimu přivezli na 11 stadionů, kde si ji vyzkoušelo 800 lidí ve 260 soutěžních týmech. Na odměnách, respektive výhrách, jsme nejlepším střelcům rozdali přes 200 tisíc korun. Věrné fanoušky chceme ocenit i s prvním jarním ligovým kolem, kdy pro ně na každém stadionu přichystáme originální podsedáky pro lepší zvládnutí méně příznivých klimatických podmínek,“ doplnil Šnaidauf.

    Ligový výbor na svém posledním zasedání schválil také několik podstatných detailů ke květnové nadstavbě. „Razantní změna herního formátu si zaslouží i obměnu komunikace. Proto jsme se rozhodli obměnit pro nadstavbovou část i vizuální identitu a zároveň si stanovili jednotlivé názvosloví,“ uvedl šéf ligy Dušan Svoboda. Zásadním aspektem příprav na rozhodující fázi sezóny ale samozřejmě zůstává sportovní stránka věci. „Dříve než by mohlo dojít k různým spekulacím mezi kluby, chtěli jsme jasně stanovit termíny jednotlivých utkání včetně časů výkopů. Předem je tedy dáno, kdy například tým z prvního místa zahájí finálové boje,“ vysvětlil Svoboda s tím, že první tři kola nadstavby se zápasy skupiny o titul i skupiny o sestup rozloží vždy do dvou dnů (sobota–neděle, resp. úterý–středa). „Tím zajistíme možnost pokrýt videorozhodčím všechna utkání skupiny o titul, kde očekáváme největší tlak ze strany veřejnosti i klubů na rozhodnutí rozhodčích. Současně takové rozložení zápasů dává samozřejmě televizním stanicím možnost odvysílat co největší množství duelů, ve kterých půjde o všechno,“  dodal Svoboda.

    „Televizní diváci již během podzimní části ocenili technologické novinky, které O2 TV přinesla do českého fotbalu. Unikátní multidimenze umožnila poprvé v historii sledovat všechny zápasy z první fotbalové ligy. Každý si může vybrat zápas dle svých preferencí či využít možnost zpětného zhlédnutí až 7 dní. Pozitivní ohlasy si vysloužil i statistický systém Tracab, který během přímých přenosů analyzuje výkony hráčů a týmů,“ uvedl Marek Kindernay, výkonný ředitel stanice O2 TV Sport.

    „Na podzim jsme zaznamenali mimořádný zájem o fotbalové přenosy, prakticky týden co týden docházelo k překonávání rekordů. Například listopadové derby mezi pražskou Spartou a Slavií sledovalo 200 tisíc diváků. Předpokládáme, že sledovanost bude v jarní části ještě gradovat. Atraktivní novinkou bude napínavá nadstavbová část, kdy odvysíláme všechny duely z finálových bojů, chybět nebudou ani zápasy z dalších skupin,“ doplnil Marek Kindernay. Společnost O2 rovněž pokračuje v marketingových aktivitách zaměřených přímo na fanoušky. Ve spolupráci s fotbalovými kluby a Ligovou fotbalovou asociací připravilo O2 ke startu FORTUNA:LIGY zajímavou možnost vyzkoušet si sportovní přenosy O2 TV zdarma.

    Stabilním parterem FORTUNA:LIGY jsou i nadále značky AAA Auto a Mototechna. „Již třetím rokem jsme partnerem nejvyšší fotbalové soutěže a i díky této spolupráci jsme v loňském roce prodali rekordních 83 tisíc aut. Jde o neocenitelnou spolupráci, kdy jsme s naší fan zónou objeli na 150 prvoligových zápasů a oslovili tak na 750 000 fotbalových fanoušků, v rámci poločasové tipovací soutěže o výsledném skóre zápasu jsme zapůjčili výhercům na 50 automobilů, v rámci soutěží na Facebooku jsme rozdali na 1 500 vstupenek, dětem ze 14 dětských domovů jsme věnovali na 500 vstupenek na fotbalová utkání jejich domovských klubů, přes jednoho dedikovaného prodejce pronajali na 150 aut fotbalistům a jejich rodinám a dalších 150 aut jsme jim prodali nebo naopak vykoupili. I v jarní sezóně budeme pokračovat v našich aktivitách, které ještě více zatraktivníme, abychom i nadále přispívali ke zvýšené návštěvnosti na stadionech,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, kam patří značky AAA AUTO a Mototechna, které jsou oficiálním partnerem Ligy. Fotbalovým klubům a funkcionářům skupina za dva a půl roku spolupráce postupně půjčila již 669 aut v celkové hodnotě přes 427 milionů korun. Celkem s auty z Mototechny najela liga již téměř 5,5 milionů kilometrů.

    Novým oficiálním partnerem ligy se v létě stala cestovní kancelář Alexandria. „Partnerem ligy jsme teprve od začátku letošní sezony, ale již nyní si troufám tvrdit, že tato spolupráce funguje a je oboustranně výhodná. Chceme naše partnerství rozvíjet i nadále, již nyní např. organizujeme pro některé kluby zimní zahraniční soustředění, výjezdy na evropské poháry a další akce. Spokojeni jsme také s tím, že se daří lákat na stadiony stále více fanoušků, a to i rodiny s dětmi. I proto jsme podpořili projekt Víkend otců, jehož cílem je nalákat na tribuny ještě více dětí,“ hodnotí první půl rok partnerství s Fortuna ligou Petr Šatný, marketingový ředitel CK Alexandria.

    Víkend otců proběhne i v jarní části v polovině března. Ligová fotbalová asociace bude pokračovat i v dalších ligových projektech, které se setkávají s velmi pozitivní odezvou mezi fotbalovými fanoušky. Ti jistě ocení hned v prvních jarních kolech rozdávání pěnových podsedáků na ligových stadionech zdarma spojené se soutěží napříč diváky všech klubů o atraktivní ceny. „Jsme potěšeni dlouhodobě rostoucím trendem návštěvnosti na ligových stadionech a věříme, že v tom budeme pokračovat i nadále. Ligová fotbalová asociace ve spolupráci s kluby se tomu snaží dopomáhat různými projekty a jsme rádi, že nám s nimi také aktivně pomáhají naši partneři,“ řekl k aktivitám LFA směrem k fanouškům její marketingový a obchodní ředitel Daniel Hajný. Generální partner soutěže společnost Fortuna přiveze oblíbenou střelnici na dalších minimálně osm utkání během jarní části. Pokračování se dočkají také projekty Přihraj:Král asistencí, kde vedení soutěže oceňuje nejlepší špílmachry nejvyšší soutěže, nebo FAIR:PLAY moment, kde zase zaslouženou pozornost dostávají hráči nebo činovníci, kteří se zachovají v duchu férové hry. Na doprovodný program v podobě Fanzony O2 TV se mohou těšit také fanoušci na dalších třech zápasech během jara. Fotbaloví příznivci mohou přímo zapojit do různých anket a soutěží na sociálních sítích, webu nebo mobilní aplikace FORTUNA:LIGY.

    Svého pokračování se samozřejmě dočká i projekt videorozhodčí a ani na tomto poli Ligová fotbalová asociace nespí. „Hned v prvním jarním kole si vyzkoušíme jednu novinku, když nasadíme videorozhodčího na dvě utkání v jeden stejný den. Technicky toho můžeme docílit jedině díky spolupráci s dalšími partnery, kteří nám zajistí druhý přenosový vůz. Během zimní přestávky navíc získávalo potřebnou praxi několik dalších rozhodčích, které během února a března doškolíme. Tím se nám pro jarní boje FORTUNA:LIGY rozšíří možnosti nasazování rozhodčích na pozice videorozhodčích a jejich asistentů, což je věc, kde nás trochu v minulosti tlačila bota,“ vyhlíží pozitivně k projektu VAR Dušan Svoboda za LFA. Hlavním partnerem projektu videorozhodčího je od jeho samého startu společnost Datart „Do projektu videorozhodčí jsme vstoupili, protože se nám líbí propojení nových technologií a férové hry. Fair play a inovativní novinky podporujeme totiž nejen ve sportu, ale i v naší práci elektrospecialisty. Se spoluprací s LFA a vývojem projektu jsme velmi spokojení. Navíc letos chceme naše partnerství „Datart fandí férové hře“ i více komunikačně podpořit směrem k našim zákazníkům,“ uvedla Iva Pavlousková, mluvčí Datartu.